Prowadzenie profilu marki lub projektu czy nawet naszego prywatnego na Facebooku nie jest proste jeśli chcemy odnosić sukcesy, pozyskiwać fanów czy stać się rozpoznawalni. Bardzo dobrym sposobem na to jest wyróżnienie się na FB i swojego profilu dzięki kilku elementom. Są one często zapomniane, nieużywane czy niedoceniane i nieznane przez inne promujące się osoby czy marki. Elementy takie pomagają jednak przykuwać uwagę odbiorców i mogą sprawić, że będą oni chętnie zapoznawali się np. z ciekawości z naszym profilem.
Animowane zdjęcie profilowe i tło profilowe
Pierwszymi elementami, które mogą wyróżnić nasz profil na FB i to dosłownie są animowane zdjęcia profilowe i tło profilowe. O ile wiemy mniej więcej jak wyglądają animowane tła profilowe, o tyle poruszające się miniaturki profilowe nie są spotykane zbyt często. Zdjęcie tła możemy dodać prosto i standardowo wymieniając po prostu plik graficzny na ten video. Sama animacja powinna być jakościowa ciekawa oraz odpowiednio spasowana. Drugim znacznie rzadszym rozwiązaniem, które warto wykonywać, jest wgranie pliku gif zamiast graficznego jako miniaturki naszego profilu. FB od pewnego czasu umożliwia ustawienia kilku sekundowego filmiku w miniaturce zamiast tradycyjnego zdjęcia. Wygląda ona szczególnie wyjątkowo na grupach przy naszych postach, gdzie zdjęcie profilowe porusza się i przyciąga uwagę odbiorców. Samą animację możemy wgrać na razie przez aplikację FB na smartfony, ale jest to bardzo proste i intuicyjne. Dodanie animowanej miniaturki profilowej jest bardziej trikiem przyciągającym uwagę – przyciągającą ją w taki sposób, iż możemy liczyć na spore grono osób zainteresowanych tym elementem, którego wcześniej nienawidzili na FB.
Webinaria i transmisje live
Rzeczą, którą możemy wyróżnić się na Facebooku są webinaria czy transmisje live. Są to relacje na żywo przedstawiane przez dane profile czy osoby. Najczęściej wykorzystywane są do celów prezentacji osób sprzedających pewne rzeczy. W dalszym ciągu jednak ich mała ilość na FB sprawia, że wiele osób z ciekawości śledzi i ogląda takie relacje. Możemy wykorzystać możliwość dodawania transmisji na żywo na Facebooku, prezentując profesjonalne spotkania czy relacje. Mogą być to spotkania z gośćmi transmitowane regularnie np. danego dnia tygodnia czy relacje z siedziby firmy. Mogą być to relacje na żywo z podróży czy spotkań tematycznych w zależności od tego, jaki profil prowadzimy. Organizować spotkania na żywo możemy przy różnym budżecie i zarówno w prostej jak zaawansowanej formie. Prowadzone ciekawe, na przydatne tematy mogą stać się wizytówką naszej marki. Wymagają one poświęcenia pewnej ilości czasu, ale z pewnością prezentując przydatne treści w taki sposób, wyróżnimy się na Facebooku i przyciągniemy spore grono odbiorców, gdyż takich transmisji nie prowadzi w jakościowy sposób wiele profili.
Zdjęcia 360 stopni
Kolejnym elementem, który sprawia ogromne wrażenie i jest używany bardzo rzadko, są zdjęcia 360 stopni. Są to zdjęcia interaktywne, które umożliwiają obracanie się po zdjęciu przy pomocy kursora i oglądanie go w różnych perspektywach. Zdjęcia takie wbrew pozorom możemy wgrać normalnie jak typowe zdjęcia do galerii na nasz profil i nie musimy traktować ich inaczej czy specjalnie. Zdjęcia 360 na Facebooku również traktowane są jak zwykłe fotografie, a jedyne co je od nich odróżnia to ikona w rogu zdjęcia przypominająca, że jest to zdjęcie interaktywne. Wiele osób nigdy nie miało styczności z takimi zdjęciami i już tylko z tego powodu zainteresuje się naszym profilem czy marką. Zdjęcia 360 pozwalają też ciekawie przedstawić dane zagadnienie czy miejsce, dzięki czemu możemy prezentować cyklicznie takie fotografie. Z pewnością osoby mające do wyboru tradycyjny profil i ten z ciekawymi materiałami będą często odwiedzały ten drugi. Zdjęcia takie możemy tworzyć przy pomocy specjalnych aparatów 360, nakładek do smartfonów lub oprogramowania, które połączy wykonane panoramiczne zdjęcia. Opublikowanie wielu zdjęć interaktywnych jest zatem prostym sposobem na zaciekawienie fanów i dostarczanie im niecodziennych materiałów, których nie znajdą na innych profilach.
Darmowe materiały
Bardzo dobrym sposobem na wyróżnienie się na Facebooku jest rozdawanie darmowych materiałów. Choć jest to czynność prosta, w dalszym ciągu niewiele marek czy profili zadaje sobie trudu, aby stworzyć na Facebooka, krótki poradnik czy przydatne statystyki. Odbiorcy uwielbiają jednak otrzymać za darmo materiały i rzeczy, które są przydatne i z pewnością zatrzymają się na chwilę przy profilu, który je oferuje. Rozdawanie rzeczy za darmo nie jest też ogólnie powszechnym zjawiskiem, więc jeśli możemy przeznaczyć czas na ich przygotowanie, zdecydowanie warto to zrobić. Darmowe materiały możemy rozdawać na swoim profilu oraz na grupach tematycznych, dodając odpowiednie posty. Osoby, które z nich skorzystają, przyjrzą się naszej marce i będą ją dobrze znały. Darmowe materiały wpływają również na profesjonalne i pozytywne odbieranie naszej marki, dzięki czemu możemy poprzez nie budować swoją markę i pozyskiwać klientów. Same materiały powinny być oznaczone naszym logiem i mieć zastrzeżone wszelkie prawa autorskie.
Wspólne inicjatywy
Ostatnim w naszym zestawieniu elementem, dzięki któremu możemy wyróżnić się na Facebooku, jest organizowanie wspólnych inicjatyw. Jeśli to możliwe do przeprowadzenia FB, ale nie korzysta z tej opcji zbyt wiele marek. W myśl tej zasady możemy organizować wspólne działania charytatywne czy wspólne eventy tematyczne w świecie realnym. Możemy też tworzyć nowy projekt czy produkt, co jest bardzo oryginalnym posunięciem. Wspólne inicjatywy sprawią, że o naszym profilu dowie się wiele innych osób np. znajomych uczestników, a my będziemy wyróżniali się na tle innych marek z danej kategorii tematycznej, które jedynie publikują posty czy reklamują się na FB. W ten sposób można też osiągnąć miano branżowego lidera. Same pomysły na inicjatywy nie muszą być kosztowne, a tylko od naszej inwencji zależy jakie wspólne projekty wymyślimy i w jaki sposób będziemy je przeprowadzali.