Strategie marketingowe w e-biznesie

marketing2

Nie jest to rzeczą nad zwyczajną, że każdy z nas zaczyna swój biznes od wizji. Wizja biznesu powinna być konkretna i niezbyt rozbudowana, czym będzie ona prostsza tym lepsza. Najważniejsze jest odpowiedzieć sobie na pytanie ” Jak dostać się stąd, gdzie jestem teraz, tam gdzie chcę być ? „. Zaczynając z wizją, określasz jak chcesz aby Twój biznes wyglądał w przyszłości, a to jak spełnisz tą wizję jest Twoją strategią.

Mając wizję swojego biznesu odpowiedz sobie na podstawowe pytania :

  • Czym jest Twój biznes
  • Kto jest Twoim klientem ?
  • Co stanowi wartość dla tego klienta ?
  • Jaki będzie Twój biznes ?
  • Jak powinien wyglądać Twój biznes w przyszłości ?

Wiele osób popełnia na starcie błąd skupiając się głównie na produkcie, a nie na potrzebie klientów!  Produkty się zmieniają, umierają i ewoluują, a potrzeby nie.

Błędy, które popełniają właściciele biznesów :

  • Nie posiadają żadnej strategi.
  • Uważają, że raz zdefiniowana strategia nie powinna być zmieniana ani rozwijana.
  • Zmieniają swoją strategie zanim zacznie ona działać.
  • Trzymają strategie w tajemnicy.

 

Sposobów i strategi jest tyle, ile jest biznesów, ale sukcesy osiągają głównie biznesy, które starają się być zawsze pod ręką dla swoich stałych klientów oraz systematycznie podsuwają im produkty dopełniające. Jak widzisz za tym idą dwa ważne czynniki :

  • Obsługa klienta i stałe doradztwo na Najwyższym poziomie jest równa dalszemu polecaniu Twojego biznesu.
  • Klient zadowolony nie tylko kupi od ciebie ponownie, ale często zapłaci więcej niż ” klient z ulicy „

Już Dziś możesz wdrożyć w Twój biznes poniższe strategie :

Marketing Sekwencyjny

Strategia jest prosta i bardzo tania, a mianowicie polega ona na ciągłym komunikowaniu się z osobami znajdującymi się na Twojej liście adresowej.  Wysyłaj potencjalnym i stałym klientom materiały edukacyjne, które odnoszą się bezpośrednio do oferowanego produktu. Celem tej strategii jest całkowite wykluczenie wątpliwości klienta co do tego, że to co oferujesz jest właśnie tym czego klient oczekuje.

Z każdym wysłanym materiałem daj klientowi do zrozumienia, że więcej informacji lub pomoc uzyska kontaktując się z Tobą lub kupując Twój produkt. Przy tej prostej i łatwej strategii klient czuje, że poświęciłeś dla niego czas  i że jesteś wstanie zrobić więcej niż to, za co on zapłaci.

Polecanie

Nie ma tańszej i lepszej metody pozyskiwania klientów. Klienci pozyskani w ten sposób są już przekonani, bo zaufanie jakim darzą osobę polecającą Ciebie, przenieśli na Twój biznes. Klient z polecania zostaje znacznie dłużej w Twoim biznesie! Odpowiednio podchodząc do ” Polecania ” możesz zrobić potężną strategie, która prawidłowo wdrożona znacząco obniża koszty promocji i reklamy biznesu.

Gwarancja satysfakcji

Bezwarunkowa gwarancja satysfakcji doskonale zwiększa sprzedaż! Według wielu źródeł liczba zwrotów przy zastosowaniu tej strategii sięga maksymalnie 1-4% co stanowi niski poziom ryzyka. Strategie warto stosować do wszystkich oferowanych produktów, jeśli np. wykorzystasz strategie do tylko kilku produktów klienci mogą podejrzewać, że pozostała reszta nie jest doskonała.

Odpowiednia Współpraca

Odpowiednia współpraca może być dźwignią Twojego biznesu. Niestety w biznesie często jest tak, że o jego sukcesie nie decydują klienci, ale jego partnerzy. Odpowiednio zbudowana współpraca na serii układów może zrobić z Twojego biznesu lidera w branży, warto wspomnieć, że współpraca z jednym portalem nie zapewni Ci tyle co współpraca ze wszystkimi portalami z Twojej branży. Mimo to aby strategia dawała Ci korzyści, musisz być jej elementem a nie wynikiem okazji.

Edukowanie klientów

Jedna z lepszych strategii w e-biznesie! Twoim zadaniem jest edukowanie klientów, a przede wszystkim szczegółowo wytłumaczyć im, dlaczego powinni skorzystać z Twojej oferty, co im to da oraz co inni klienci myślą o ofercie.

Najczęstsze używane sposoby do edukacji klientów :

  • webinar
  • newslatter
  • case study
  • blog

Wsparcie na osobach sławnych

Z tej strategii korzystają często duże korporację. Ludzie traktują osoby sławne jak znajomych ufając im, a to oznacza, że zaufanie jest przenoszone na to, co poleca osoba sławna. Sama reklama osoby sławnej Twoich produktów nie odegra się w pełni, gdyż ludzie wiedzą, że osoby sławne za coś muszą żyć, dlatego klienci muszą być w pełni przekonani, że osoba sławna faktycznie uważa Twój produkt za wyjątkowy i używa go.

Case study

Jak sama nazwa wskazuje ” studium przypadku ” może się okazać strzałem w dziesiątkę!. Prezentacja musi być na tyle silna, żeby nie pozostawiła żadnego klienta obojętnym i pokazała wszystkie jego problemy, które Ty jesteś w stanie szybko rozwiązać. Dobrze dopracowany ” Case Study ” rozwiązujący przynajmniej 80% problemów Twojej niszy zapewni Ci spory sukces.

Pozycjonowanie siebie jako eksperta

Ludzie mają duże zaufanie do ekspertów, a jeszcze chętniej im płacą i polecają dalej. Ta strategia wymaga dużo czasu, ale systematycznie stosowana da Ci pewny sukces.  Aby rozpocząć pozycjonowanie siebie jako Eksperta w sieci w tym celu :

  • Opublikuj e-booka lub książkę.
  • Prowadź wykłady, webinar-y.
  • Prowadź bloga, newslettera.
  • Udzielaj się na wszystkich forach tematycznych.
  • Postaraj się o wywiad z Tobą.
  • Pisz artykuły do gazet i czasopism.

Strategia przewodzenia

Jest bardzo czasochłonna i wymaga długofalowego spojrzenia na biznes. Polega ona głównie na zostaniu i utrzymaniu się liderem własnej branży, żeby tego dokonać musisz się wyróżniać, być doskonały i kojarzony przez klientów. Strategia wymaga ogromnej cierpliwości, a co gorsza generuje duże koszty i nie pozwala osiągnąć szybkich zysków.

Maksymalizowanie zysku

Up-selling polega na sprzedawaniu klientowi produktów z wyższej klasy, droższych. Np. Sprzedawca komputerów w procesie up-sellingu chciałby nam sprzedać laptopa wyższej klasy po tym, jak zgodziliśmy się na pełne wyposażenie gorszego laptopa.

Cross-selling to nic innego jak sprzedawanie klientowi dodatkowych opcji do złożonego już zamówienia. Np. Po złożeniu zamówienia laptopa sprzedawca oferuje myszkę, głośniki, oprogramowanie, itp. – jest to bardzo istotny moment, gdyż po złożeniu zamówienia klient ma otwarty portfel.

 

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Jak działają algorytmy Google ?
Liczy się Tylko 1 pozycja
Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
optymalizacja produktów
Zaplecze SEO czyli Jak zwiększyć ruch o 400%

Znalazłeś nas dzięki frazie :

  • Strategie marketingowe
  • Strategie e-biznesu
  • Strategie w biznesie
  • wdrażanie strategii marketingowych
(Visited 21 times, 1 visits today)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *