Najważniejsze czynniki rankingowe Google

czynniki rankingowe

” Jakie czynniki rankingowe mają wpływ na wyższe pozycje w wyszukiwarce „

Oprócz optymalizacji, link buildingu oraz content marketingu są pewne czynniki, które wpływają na duże lepsze pozycje Twojej strony. Czynników jest wiele,,, ale nie wszystkie znaczą wiele – dlatego pokaże Ci wszystkie najważniejsze czynniki mające wpływ na pozycje Twojej strony.

 

Najważniejsze czynniki rankingowe :

Wiek domeny 

Domeny ” stare ” wieloletnie, lub kilkoletnie pozycjonują się dużo lepiej w sieci niż domeny ” świeże ” . Można powiedzieć, że mają pewien autorytet wśród wyszukiwarki. Warto również wspomnieć, że w dużej mierze liczy się historia domeny i jej linków zwrotnych.

Długość domeny 

Długość domeny ma znaczenie, czym będzie ona krótsza tym zdecydowanie lepsza. Staraj się nie używać znaków i cyfr w domenie gdyż obniżają one ranking.

Fraza kluczowa w domenie 

Daje wyszukiwarce sygnał trafności – pisałem już o tym tutaj. Niestety większość takich domen z frazą kluczową jak np: parapety.pl są pozajmowane od dawna, alternatywą jest zakup domeny pod własne imię i nazwisko – pozwala na szybkie zbudowanie marki i eksperta jako sam Ty.

Długość rejestracji domeny 

Jest to czas domeny na jaki została ona opłacona. Wartościowe domeny dużych portali są opłacane na lata w przód, co daje Google sygnał, że portal się nie straci za kilka miesięcy.

Słowo kluczowe w tytule 

Nie przesycaj, ale ułóż tytuł w taki sposób aby zaczynał się od słowa kluczowego. Słowo kluczowe w pierwszej kolejności daje bardzo dobry rezultat o trafności hasła.

Nagłówki serii H

Umieść słowo kluczowe w nagłówku H1 jako pierwszy tytuł Twojego artykułu, skomponuj go podobnie do tytułu strony, zaczynając od słowa kluczowego. W tym przypadku Twój tytuł strony rozpocznie się od słowa kluczowego oraz pierwszy nagłówek H1 – da to ogromny sygnał dla wyszukiwarki Google.

Słowa kluczowe w opisie artykułów 

Używaj słów kluczowych w opisach produktów, artykułów. Używaj w małym stopniu słów kluczowych, nie przesycaj bo grozi to filtrem. Nie pogrubiaj i Nie wyróżniaj słów kluczowych w treści.

Prędkość wczytywania strony

Również ma znaczenie dla wyszukiwarek, sprawdź stronę i jej błędy przez https://validator.w3.org/ . Popraw wczytywanie strony i wyeliminuj większość błędów.

Adresy URL

Twórz przyjazne adresy URL podstron Twojego serwisu. Np: http://seobloczek.pl/slowa-kluczowe/ , błędny adres wyglądał by np : http://seobloczek.pl/slowa-kluczowe,lp,387.html lub jeszcze gorzej. W adresie url możesz również umieścić słowo kluczowe.

Powielanie treści

Nie powielaj i Nie kradnij treści z konkurencyjnych portali. Twórz unikalne artykuły, które przyciągną tłumy do Twojej strony internetowej.

Aktualizacja i rozbudowa

Ma duży wpływ na ranking w wyszukiwarce. Aktualizuj i Rozbudowuj swoją stronę internetową, dodatkowo możesz wprowadzić system komentowania i oceniania produktów, które oferujesz – podkręcisz tym zaufanie wyszukiwarek.

Optymalizacja obrazów

Podpisuj wszystkie zdjęcia w Twoim serwisie alt-em, dodatkowo możesz pod obrazkiem napisać ” jego recenzje, lub gdzie to jest ” w zależności od tematyki obrazka.

Multimedia

Nawet jeśli nie jesteś ekspertem twórz filmy rozwiązujące problemy Twoich czytelników i umieszczaj je na swojej stronie internetowej. Podniesie to jakość Twojej strony i zwiększy ruch. Nie ukrywam, że pozycje strony również się polepszą – jeśli filmy i treść strony jest wartościowa.

Nieaktualne linki

Sprawdź wszystkie linki prowadzące do Twojej strony. Linki nieaktualne, czyli takie gdzie z danej strony nie prowadzi link zwrotnej do Twojej zgłoś do usunięcia. Jak to zrobić ? – znajdziesz tutaj.

Certyfikat zaufania SSL

Jest potwierdzone przez Google, że strony mające zaufane połączenie SSL zdobywają lepszy ranking w wyszukiwarkach. Wspomnę jeszcze, że koszty certyfikatu SSL nie są duże ok 10 dolarów / rok.

Długość treści

Znaczna długość treści pokazuje, że omawiany np. produkt, usługa czy problem jest znacznie dokładniej opisywany w walorach, zaletach, wadach czy też w eksperckich wypowiedziach, komentarzach niż przy krótkich artykułach. Treści bardzo rozbudowane np. eksperckie, specjalistyczne zajmują dużo lepszy ranking w wyszukiwarkach. 

Linki wewnętrzne

Nawigacja strony jak i linkowanie wewnętrzne doskonale wspomaga pozycje strony, ale pamiętaj aby linki umieszczać w treści z konkretnego słowa kluczowego do konkretnej podstrony o tej tematyce. Linkowanie wewnętrzne ma pomagać użytkownika w lepszej nawigacji po stronie, nie twórz czasem Tylko dla robotów.

Dane kontaktowe i lokalizacja

Zawsze umieszczaj na swojej stronie pełne dane teleadresowe wraz z mapką dojazdową Google. Wspomoże to pozycjonowanie lokalne w mapach, ale także daje lepszy autorytet.

Responsywność

Strony responsywne zdobywają lepsze pozycje w wyszukiwarkach na urządzeniach mobilnych i tabletach. Koniecznie sprawdź, czy Twoja strona jest dostosowana do smartfonów i tabletów, a następnie popraw jej optymalizację do urządzeń mobilnych.

Media Społecznościowe

Media społecznościowe od dawna zwiększają autorytet twojej strony wśród wyszukiwarek. Mając stronę firmową, serwis czy też bloga koniecznie załóż stronę firmową na portalach jak: Facebook, Twitter, G+ . Ważna jest również Twoja aktywność w społeczności, dlatego udostępniaj często ciekawe artykuły, dzięki którym zdobędziesz nowych fanów.

Wiek domen linkujących, tematyka i ich autorytet :

W budowie link buildingu dobieraj strony o tej samej tematyce co Twoja strona. Wyszukuj strony cieszące się wysoką popularnością i autorytetem wśród użytkowników. Warto zwrócić uwagę na wiek domeny, stare, dobre portale mają wysoki autorytet i tysiące mocnych łączy zwrotnych. Nowe serwisy, portale rzadko kiedy posiadają wysoki autorytet w sieci.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.

Rafał Śliwiok

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *