Jak zwiększyć sprzedaż ? – 11 czynników dla e-commerce

jak zwiekszyc sprzedaz

I Ty możesz przechytrzyć konkurencję!

Wiele e-sklepów kuleje przez duże korporacje, które mają ogromne środki na działania marketingowe. Obecnie ” Molochy ” są wstanie wykańczać większość biznesów początkujących internautów.

Wiadomo, że z dużymi korporacjami na starcie nie wygramy, ale możemy brnąć do przodu wprowadzając optymalizację, strategie, marketing i działania, które powiększą sprzedaż …. aż w końcu być może Twój e-commerce stanie się liderem w branży!

ehandel
11 CZYNNIKÓW, DZIĘKI KTÓRYM BĘDZIESZ SPRZEDAWAŁ WIĘCEJ :

  • Maksymalnie uprość proces zakupowy
  • Bądź konkurencyjny
  • Informuj o kosztach dostawy i zwrotu
  • Sprzedawaj jako ” Ekspert „
  • Zapewniaj profesjonalną obsługę klienta oraz Live Chat
  • Stosuj Interaktywne informację o produkcie
  • Opinie klientów o produktach
  • Prostota oferty
  • Wyprzedaże / Promocje na stronie głównej
  • Program lojalnościowy
  • Darmowa wysyłka

1.Optymalizacja procesu zakupu

Optymalizacja procesu zakupu

Maksymalnie uprość proces zakupowy, sprawdź proces zakupowy u konkurentów i zredukuj wszystkie kroki do minimum. Wiele e-klientów porzuca proces zakupowy gdy jest zbyt skomplikowany, lub gdy jest zbyt długi. Postaraj się wszystko zrobić w 3 prostych krokach.

 

2.Prostota oferty

prostota oferty

Nie komplikuj swoich ofert. Starannie podchodź do opisu każdego z Twoich produktów, prostota oferty pozwala internaucie całościowo zrozumieć produkt i jego zalety. Warto zaznaczyć, że przy prostej ofercie internauta nie będzie szukał tzw. ” haczyków  ” , co przełoży się na większe zaufanie i szybszy zakup Twojego produktu.

3.Zostań Ekspertem

zostań ekspertem

Udzielaj się na wszystkich forach tematycznych i twórz miano eksperta w sieci. Zakup produktów u ekspertów w danej dziedzinie jest wiele wyższy niż w sklepie ” x  Kowalski „. Nawet nie wyobrażaj sobie jak wyglądała by oferta w Twoim sklepie, gdyby pod każdym produktem została umieszczona wizytówka z  Twoim zdjęciem ” eksperta ” oraz linków forum, gdzie się udzielasz i pomagasz internautą.

4.Informuj o kosztach dostawy i zwrotu

koszty dostawy

Informuj szczegółowo o wszystkich kosztach, nie ukrywaj niczego przed potencjalnym klientem. Brak tych informacji przy ofercie może wzbudzić nie pełne zaufanie dla sklepu.

5.Darmowa wysyłka

wysylka

Ten prosty czynnik pozwala sprzedawać więcej. Internauci lubią darmowe dostawy i oczywiście ew. zwroty nie pokrywając kosztów. Internauta nic zatem nie ryzykuje, a Ty możesz sprzedawać więcej.

6.Opinie klientów o produktach

opinie

Aktualnie bardzo ważny czynnik pozwalający klientowi przed zakupem poznać opinie innych internautów i ewentualnych opinii Twojego sklepu np: wysyłki, obsługi  itd. Pozytywne opinie o produkcie i krótkim czasie dostawy znoszą barierę niepewności u potencjalnego klienta.

7.Bądź konkurencyjny

konkurencyjnosc

Na bieżąco sprawdzaj konkurencyjne oferty pod względem ceny, promocji i rabatów. Nie zostawaj w tyle, gdyż polityka cen produktów to jeden z najważniejszych aspektów sprzedaży. Jeśli u konkurencji pojawią się promocje, rabaty, czy tez darmowe wysyłki produktów, nie licz na wysoki współczynnik sprzedaży.

8.Zapewniaj profesjonalną obsługę klienta oraz Live Chat

livechat

Profesjonalna obsługa i Live Chat to dwa czynniki, które są ” guru ” wśród branży e-commerce. Aktualnie prawie 90% internautów zadaje bezpośrednie pytanie w czasie rzeczywistym ( Live Chat ), dzięki czemu klient zostaje poinformowany w czasie obecnym na wszystkie ” pytania ” co pozwala na bezproblemowe dokonanie zakupów. Według badań, zdecydowana większość klientów wraca do sklepów, które komunikują się z klientem w czasie rzeczywistym.

9.Wyprzedaże / Promocje na stronie głównej

wyprzedaz

Prowadź promocję i wyprzedaże na stronie głównej, które są wstanie wygenerować duży współczynnik sprzedaży. Naucz swoich klientów, że co tydzień na stronie głównej sklepu znajdą się ” Akcje ” najbardziej sprzedawanych produktów w atrakcyjnych cenach.

10.Stosuj Interaktywne informację o produkcie

Prowadź rzetelne informacje o produktach, które oferujesz w Twoim e-commerce. Dodatkowo wzmocnij współczynnik zaufania dla produktu poprzez znaczniki jak np: certyfikaty, opinie, nagrody itp.

11.Program lojalnościowy

Program pozwala na długotrwałe działania marketingowe Twojego sklepu oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z klientem. Ściśle związana relacja z klientem będzie w dużym stopniu decydować o obrotach e-commerce. Większość e-commerce opiera program lojalnościowy o : karty rabatowe, karty premium, nagrody za punkty.

Korzyści programu lojalnościowego :

  • Zwiększona sprzedaż produktów.
  • Wzmocniona świadomość produktów Twojego e-commerce.
  • Pozyskanie nowych klientów.
  • Silna marka w oczach klientów i partnerów.
  • Wizerunek nowoczesnej firmy.
  • Przywiązanie klientów do Twojej marki.

 

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











 
Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
– Zarabianie na blogu – ile można zarobić ?
Liczy się Tylko 1 pozycja
Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
optymalizacja produktów
Zaplecze SEO czyli Jak zwiększyć ruch o 400%

Znalazłeś nas dzięki frazie :

  • Jak zwiększyć sprzedaż,
  • Zwiększenie sprzedaży w e-biznesie,
  • Sposoby zwiększania sprzedaży.
(Visited 8 times, 1 visits today)

2 komentarze

  • Ciekawy wpis, jednak zabrakło mi w nim jednej rzeczy 🙂 A mianowicie wzmianki o email marketingu, który świetnie sprawdza się w zwiększaniu sprzedaży w sklepie internetowym. Wprawdzie wspoinasz o tym że ważne jest aby z jednorazowego klienta uczynić powtarzalnego, jednak nie dodałeś, że właśnie email marketing świetnie się do tego nadaje 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *