E-mail marketing – jak zawładnąć umysłem czytelnika i zostać mistrzem sprzedaży ?

e-mail marketing

E-mail marketing jest najtańszą i najbardziej efektywną metodą budowania więzi z klientem, a także promowania nowych produktów. Jako forma bezpośredniego marketingu obejmuje następujące zagadnienia i procesy :

– budowa baz adresowych e-mail i jej zarządzanie,
– przygotowywanie wiadomości do mailingu,
– zautomatyzowanie wysyłki wiadomości.

Główny cel e-mail marketingu :

– tworzenie i podtrzymywanie relacji z klientem,
– budowa wizerunku marki firmy,
– zwiększenie lojalności klienta,
– sprzedaż.

Jakie korzyści płyną z e-mail marketingu ?

1. Skuteczność e-mail marketingu jest zawsze bardzo wysoka.

2. Jako jedyny z marketingu sieciowego wyróżnia się niskimi kosztami nakładów finansowych, w porównaniu np. z kampanią banerową czy multimedialną.

3. Dzięki budowie bazy adresowej, masz możliwość w dowolnej chwili skomunikować się z klientami przedstawiając np. nowy produkt, newsa, wysyłając mailing. Własna baza adresowa jest Twoim rynkiem wewnętrznym.

4. Możesz promować własne produkty i także zarabiać na własnej bazie adresowej, w ramach współpracy partnerskiej promując np. produkty innej firmy.

Jak zbudować własną listę adresową ?

Istnieje wiele metod budowy bazy adresowej, ale nikt tak po prostu się na nie nie zapisuje. Podstawową zasadą jest fakt, że musisz coś zaoferować lub dać aby internauta zostawił u ciebie swój adres e-mail.

Przykład : Zapisz się Teraz, a otrzymasz darmowy :

  • poradnik ” Jak schudnąć w 14 dni ” .pdf,
  • 14 dniowy kurs magicznych technik sprzedaży,
  • rabat na zakupy,
  • tutorial, nagranie wideo, case study,
  • i inne.

Bazę mailingową możesz zbudować według następujących modeli :

Single opt-in

W tym modelu umieszczasz na swojej stronie Newsletter, lub formularz zapisu np. na darmowy poradnik w .pdf bez potwierdzania adresu e-mail osoby zapisującej się. W tym przypadku, każdy może dodać tak naprawdę ” każdego „, wówczas Twoje wiadomości będą Spamem dla osób które same się nie zapisały, mimo prostej możliwości wypisania się z listy mailingowej.

Double opt-in

Jest to najlepsza metoda. Tutaj każdy internauta po zapisaniu się na Twoja listę mailingową otrzymuje informację e-mail, że właśnie został zapisany na kurs ” x ” i jeśli chce otrzymać kurs, musi potwierdzić swój adres e-mail poprzez kliknięcie w link aktywacyjny.

Zbieranie danych

W większości przypadkach do zapisu na listę mailingową wystarczy podać swój adres e-mail, ale zdarza się, że zapis na listę wymaga podania adresu e-mail oraz imię lub więcej prywatnych danych. Dlaczego ?

Mając listę, gdzie internauta musi podać E-mail i imię :

Masz możliwość zwracania się do subskrybenta po imieniu, a każdy lubi widzieć i czytać własne imię. Ponad to e-mail wyróżnia się z tłumu Spam-u na skrzynce pocztowej, np:  Marcin zobacz co wyróżnia Twoja firmę !

Inne możliwości pól zapisu na listę mailingową :

  • e-mail + imię + nazwisko ( nie zalecam stosować, obniża to skuteczność zapisów )
  • e-mail + imię + miasto
  • e-mail + imię + wiek
  • e-mail + imię + telefon ( niezalecane )

Oraz inne kombinację :

  • zainteresowania
  • stan małżeński
  • wykształcenie
  • wysokość dochodów

Jak napisać skutecznego e-maila ?

Pole ” nadawca ” oraz ” temat wiadomości ” jest rozstrzygający, czy odbiorca kliknie w Twoją wiadomość, czy też nie. Wedle wielu badań mówi się, że aż 60% otwarcia e-mail stanowi pole ” Od ” i nie ma nic w tym dziwnego, jeśli większość z nas otrzymuje lawinę Spam-u.

Co umieścić w polu nadawcy ” Od ” ?

Pole ” Od „musi jednoznacznie określać nadawcę! Umieszczając inną nazwę jak samo Imię, nazwę domeny, firmy itd. wiele osób może uznać Twoją wiadomość za spam. Umieszczanie imienia, nazwiska i nazwy firmy również jest prawidłowym rozwiązaniem, ale najlepiej funkcjonuje imię i nazwisko właściciela listy adresowej, znakomicie zwiększa wiarygodność mailingu.

Jak napisać temat wiadomości, który zwiększy klikalność i zawładnie czytelnikiem ?

Temat jest reklamą maila i musi zachęcić czytelnika do lektury, ale i doskonale się wyróżniać w dobie innych e-maili i spamu jaki czytelnik prawdopodobnie otrzymuje. Pamiętam jak kilka lat temu sprawdzałem i dopracowywałem klikalność ” open rate „, najlepiej sprawdziły się tematy, które :

– Wskazywały klientowi korzyść,
– Budziły ciekawość,
– Prowokowały do działania,
– Case study.

Układanie skutecznych tematów nie należy do łatwych, mając ograniczoną ilość znaków – pamiętaj, że poczta online jak i programy pocztowe pokazują niewielką liczbę znaków, i to właśnie dlatego w temacie musisz ująć najważniejsze słowa na samym jego początku.

Jak konstruować tematy, które zaciekawią odbiorcę do czytania ?, kilka przykładów :

– Jak schudnąć 7kg w czasie krótszym niż 21 dni ?
– Czy znasz 11 sposobów na lepsze życie ?
– Case study : Jak zarobiłem 375tys zł w 7 miesięcy ?

 

Jak napisać treść, zawładnąć czytelnikiem i wywołać akcję ?

Pierwsze słowa muszą być jak bomba atomowa, a później napięcie ma rosnąć. Każda wiadomość, którą wysyłasz do czytelnika ma jakiś ” Cel ” może to być edukacja, relacja, przekaz lub sprzedaż. W zależności od ” Celu ” skup się na pierwszym akapicie, który powinien :

– wzbudzać ciekawość,
– opowiadać historię,
– być newsem,
– zadawać pytanie.

Po eksplozji pierwszego akapitu zacznij przemawiać swoim głosem i przyzwyczaj do siebie czytelnika, by chciał Cię on słuchać. W każdej wiadomości napisz coś konkretnego prezentując jakąś korzyść dla czytelnika. Pisz zwięźle i konkretnie idąc prosto do celu!

Porady :

– kolekcjonuj nazwy ( nazwa to obietnica, podsyca wyobrażenia ),
– stwórz mapę myśli,
– twórz skojarzenia od skojarzeń,
– nadawaj imiona,
– ożyw tekst,
– dodaj bohatera.

Czytając wiadomość każdy czytelnik zadaje sobie nieświadomie kilka kluczowych pytań, dlatego koniecznie odpowiedz sobie na nie, za nim napiszesz e-mail do czytelnika :

– I co z tego ?
– Po co mi to  ?
– Co będę z tego miał ?

Jakiej długości pisać e-maile do czytelników ?

To zależy od komunikacji, jeśli jest to oferta sprzedażowa to jej celem jest wywołanie akcji i przejście do strony produktu – w tych przypadkach oferty są krótkie i zwięzłe. Jeśli przekazujesz wiedzę, newsa treści są już o wiele dłuższe od sprzedażowych.

Pisząc e-maile marketingowe buduj u internauty uczucie oczekiwania na kolejny news, który możesz zapowiedzieć np. W kolejnym e-mailu, już za kilka dni dostaniesz „…….. ” niewiarygodny sposób poprawy sprzedaży o więcej niż 200%….

Zrozumienie

Najważniejsza zasada pisania e-maili marketingowych jest ” zrozumienie „, czyli jeśli będziesz pisał trudnym językiem, tym mniej osób będzie czytało Twoje e-maile, bo prawdopodobnie ich nie będą rozumieć. Zawsze, zawsze i jeszcze raz zawsze pisz prostym językiem szczerze i zwięźle. Czym treść marketingowa będzie prostsza i zrozumiała tym bardziej zwiększy skuteczność sprzedaży Twojej oferty.

Dodatkowe porady :

Unikaj tworzenia e-maili marketingowych w układzie graficznym. Większość poczty on-line blokują wyświetlanie się obrazków, a wówczas albo czytelnik nic nie zobaczy ( jeśli przekaz był infografiką ) lub w oprawie będą ” x ” zamiast grafiki i czytelność będzie słaba.

W jaki sposób marketerzy piszą e-maile sprzedażowe ?

E-mail marketing głównie kojarzony jest z sprzedażą produktu i przyznam, że tak w większości jest, ale bez utrzymywania stałych relacji z czytelnikiem nie wygenerujesz dużej sprzedaży. Większość treści e-maili marketingowych opierana jest o model AIDA, czyli :

Attention – uwaga
Interest – zainteresowanie
Desire – potrzeba
Action – akcja

Zasada jest prosta i oznacza, że Twój e-mail marketingowy musi :

– Zwrócić uwagę klienta.
– Musi mieć interesującą treść.
– Oferowany produkt musi rozwiązywać problem klienta.
– Akcja, czyli zakup, przejście do strony produktu.

Postscriptum ( Ps. )

Koniecznie umieszczaj na końcu e-maila postscriptum, zamieszczając w nim, coś co zwiększy uwagę odbiorcy, np :

– Bonus.
– Ponowną prośbę o akcję.
– Najważniejsze korzyści oferty.
– Podkreślenie czasu oferty.
– Coś co przekona niezdecydowanych klientów.

Najpopularniejsze programy do wysyłki e-maili :

– Freshmail
– ImpelBot oraz FreeBot ( Autoresponder i wysyłka e-maili )
– Netmailer

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.




Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Jak działają algorytmy Google ?
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
optymalizacja produktów

Znalazłeś nas dzięki frazie :

– E-mail marketing
– E-mail marketing szkolenie
– Szkolenie z e-mail marketingu
– Co to jest e-mail marketing ?

5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

Rafał Śliwiok

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *