Branding i pozycjonowanie w umyśle klienta

pozycjonowanie w umysle klienta

Branding nic kosztownego, nic skomplikowanego, a daje skuteczne rezultaty! Celem brandingu jest polubienie nas, naszej firmy lub naszych produktów i powiązaniu nas i naszej firmy lub produktów ze skojarzeniami na których nam zależy.

Idea brandingu opiera się na dwóch prostych celach :

1. Wyróżnić się tak aby klient nas zauważył i zechciał skorzystać z naszych produktów i usług.

2. Zapaść klientowi w pamięć w taki sposób, aby nas polubił i w przyszłości wybrał nasz produkt bez najmniejszego wahania i bez zastanawiania się, czy warto skorzystać gdzie indziej.

Typowy Branding sprowadza się bardzo często do budowania świadomości marki, a mianowicie robimy wszystko aby klienci wiedzieli kim jesteśmy. Ludzie nie kupują od firm, które znają, ale od firm które lubią, cenią i którym ufają.

„Prawidłowy branding to pozycjonowanie Twojej marki w umysłach klientów”

Klient który zetknął się z towarem, firmą czy stroną internetową wiąże w swoim umyśle pewne skojarzenia i To właśnie od ciebie zależy czy skojarzenia w umyśle klienta będą pozytywne i takie jakie sobie życzysz.

Jeśli każdy klient ma inne skojarzenie z Twoją firmą, to jest im wszystko jedno czy Ty rozwiążesz ich problem czy Twoja konkurencja. Dzieje się tak najczęściej gdy :

– Nie dbasz w żaden sposób o marketing
– Często promujesz się w inny sposób
– Nie powtarzasz cech i korzyści swoich produktów
– Masz beznadziejną nazwę firmy
– Nie dbasz o firmowe kolory, papiery firmowe, wizytówki czy stronę WWW – wszystko powinno współgrać i nieść ten sam przekaz do klienta.

Jak rozpocząć skuteczny branding ?

  • Powinieneś ustalić kim jest Twój idealny klient
  • Powinieneś ustalić na czym mu zależy, i na czym zależy mu najbardziej
  • Powinieneś zbudować markę i przekaz internetowy oparty na tym, na czym najbardziej zależy Twojemu idealnemu klientowi.

Aby skutecznie pozycjonować markę lub produkt w umyśle klienta, musisz być konkretny w czymś nieoczywistym z Twojej branży.

Każdy klient chce, żeby wybrana przez niego firma była najlepsza w tym co robi, ale nikt nie uwierzy firmie, która mówi, że jest najlepsza. Ktoś kto jest wyspecjalizowany, na pewno jest lepszy od kogoś kto robi wszystko – takie są myśli klientów.

Klient musi znać powód  i wiedzieć, co sprawia, że Twoja firma jest najlepsza w tym co robi. Najlepiej jeśli będzie to charakteryzowała jedna cecha lub jedna korzyść, która wypozycjonuje ją w umyśle klienta wśród innych firm.

Pozycjonowanie w umyśle klienta nie jest niczym trudnym i wymaga tylko :

  • Określenia grupy docelowej
  • Określenia cechy, korzyści, na której tej grupie zależy najbardziej
  • Skupienia się na tej korzyści w działaniach marketingowych
  • Prostego, jasnego, bezpośredniego i zrozumiałego komunikowania tej grupie docelowej.

Sam branding nie zagwarantuje Ci sukcesu, jeśli masz mały biznes skup się na profesjonalnej obsłudze klientów i doskonałej ofercie, a wówczas Twoja marka będzie znana wśród zainteresowanych poprzez najskuteczniejszy branding – jakim jest przekaz ustny klientów.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.




Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Zmiany w algorytmach Google!
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
optymalizacja produktów

5.00 avg. rating (99% score) - 2 votes

Rafał Śliwiok

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *